Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost učitelů na práci s nadanými žáky
Hrdličková, Dita ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je připravenost začínajících učitelů na práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky na základních školách. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem jsou začínající učitelé připraveni na vzdělávání nadaných žáků. V teoretické části je vymezen pojem nadaných a mimořádně nadaných žáků v souvislosti s pregraduálním vzděláváním učitelů. Dále jsou v teoretické části vymezeny příklady související s ukázkou dobré praxe ze zahraničí. Teoretická část se také věnuje možnostem dalšího vzdělávání pedagogů v této oblasti. V empirické části diplomové práce byl nejdříve stanoven výzkumný problém, který byl řešen kvalitativním přístupem. Byl zvolen design případové studie. Výzkumný vzorek byl tvořen šesti respondenty. Sběr dat probíhal šesti polostrukturovanými rozhovory s respondenty ve věku 23 až 27 let a obsahovou analýzou dat, která zkoumala dokumenty studijních programů pedagogických fakult vysokých škol, na kterých studovali či stále studují respondenti tohoto výzkumu. V těchto dokumentech byly vyhledávány vyučované předměty zaměřené na nadané žáky. Výzkumné šetření mělo zjistit možnosti pregraduální přípravy učitelů pro práci s nadanými žáky. Bylo zjištěno, že se respondenti nejčastěji setkávají s tématikou nadaných žáků v předmětech, které nejsou zaměřené na nadané....
Vzdělávání učitelů v Českých Budějovicích do roku 1946
JEČMÍNKOVÁ, Libuše
Bakalářská práce "Vzdělávání učitelů v Českých Budějovicích do roku 1946" se zabývá historií možností učitelského vzdělávání v Českých Budějovicích do roku 1946. Mapuje vznik a existenci učitelských ústavů a jiných vzdělávacích institucí zaměřených na vzdělávání domácích učitelek. V průběhu práce bylo zjištěno, že do roku 1946 se v Českých Budějovicích nacházely následující učitelské ústavy: Německý učitelský ústav, Ústav pro vzdělání učitelek domácích nauk, Učitelský ústav Školských sester, Učitelský ústav sester Nejsvětější Svátosti, Český učitelský ústav.
Učitelské ústavy v Českých Budějovicích od vzniku ČSR do roku 1946
HRUŠKOVÁ, Zuzana
Předložená diplomová práce se zabývá učitelskými ústavy v Českých Budějovicích v letech 1918-1946. Tato práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historickou dobu zkoumaného období, dějiny školství a historii vzdělávání učitelů. V této době se v Českých Budějovicích nacházely čtyři učitelské ústavy zaměřené na všeobecné vzdělávání: český učitelský ústav, německý učitelský ústav, ženský učitelský ústav Kongregace sester Nejsvětější Svátosti a ženský učitelský ústav Kongregace Školských sester de Notre Dame v domě U Sv. Josefa. V této práci jsou popsány jednotlivé učitelské ústavy, kdy vznikly, kde se nacházely a jak ve zkoumaném období fungovaly. Z historie učitelského ústavu v domě U Sv. Josefa se nedochovaly kroniky ani výkazy, proto se k tomuto ústavu nenachází tolik informací. V praktické části se diplomová práce zaměřuje na porovnání průběhu běžného školního roku na učitelských ústavech a také na průběh školních let 1918/1919 a 1938/1939. Z historického hlediska jsou to důležité mezníky v dějinách a práce popisuje, zda se tyto události na ústavech nějak projevily. Dále jsou uvedeny počty studentů a studentek na učitelských ústavech ze zkoumaného období. Údaje jsou u každého učitelského ústavu graficky znázorněny a blíže popsány. Poté jsou informace shrnuty, porovnány vzájemně a graficky znázorněny.
Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Hroudová, Veronika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku uvádění začínajících učitelů 1. stupně základní školy do praxe v současných českých školách. Definuje požadavky úspěšného začlenění nového učitele, stejně tak naznačuje možné standardní postupy, metody a řešení a posuzuje možnost jejich využití ve školském prostředí. Přibližuje typické pracovní podmínky ve školách, popisuje roli uvádějícího učitele a smysl této role. Dále se zabývá problematikou funkce třídního učitele vykonávané začínajícími učiteli základních škol. Úkolem praktické části je zjistit, s jakými pedagogickými činnostmi mají začínající učitelé problémy. V rozhovorech se zkušenými učiteli jsme se snažili objasnit, zda v době jejich začátků měli stejné problémy jako současní začínající učitelé a zajímalo nás na jaké dovednosti a znalosti by měli být studenti pedagogických fakult lépe připravováni. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesionální kompetence
Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Andršová, Dagmar ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení AUTOR: Dagmar Andršová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce bylo zorientovat se v typech poruch učení, jejich příčinách a projevech při výuce cizích jazyků. Dále pak popsat metody výuky a osvojování vědomostí a dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. Zaměřila jsem se i na úlohu a přístupy učitelů ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjišťovala připravenost a způsoby vzdělávání učitelů cizích jazyků v této problematice s vyhodnocením nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale i pro informovanost učitelů cizích jazyků a možnosti výběru jejich další práce při výuce žáků se specifickými poruchami učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelů
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Reflective skills of trainee teachers of English language during their teaching practice: Case study
Taušková, Martina ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá schopnostmi studentů pedagogické fakulty univerzity Karlovy v Praze oboru angličtina reflektovat během oborové pedagogické praxe. Teoretická část pojednává o reflektivním modelu vzdělávání učitelů a vysvětluje pojem učitele jako reflektivního praktika. Empirická část se zabývá reflexí praktikantů, jejich metodami, tématy, hloubkou a frekvencí. Značná část výzkumu také zkoumá vliv zaměstnanců univerzity (fakultních učitelů, hospitujících učitelů, metodiků) pro podporu reflexe a tím i profesního růstu praktikantů. Klíčová slova: reflexe, proces reflexe, reflektivní praktik, praktikant, oborová pedagogická praxe, fakultní učitel, hospitující, vzdělávání učitelů
Vývoj vzdělávání učitelů dramatické výchovy
Malá, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce mapuje vývoj oboru dramatické výchovy, související změny ve školství a konkrétní podoby a možnosti vzdělávání učitelů dramatické výchovy. Podrobněji se zaměřuje na období od 60. let 20. století (počátky ustanovování oboru) do konce let devadesátých (změny spojené se zřízením vysokoškolského studia dramatické výchovy). Vývoj je členěn do šesti období podle významných změn ve vývoji vzdělávání učitelů dramatické výchovy. Práce sleduje proměny systému vzdělávání učitelů dramatické výchovy, popisuje vzdělávací kurzy a semináře (jejich cíle, obsah, formu, metody, apod.), nastiňuje možnosti vzdělávání učitelů dramatické výchovy v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj profesních kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ
Kosová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Diplomová práce vypracovaná na téma Rozvoj profesních kompetencí učitelů 1. stupně základní školy si pokládá výzkumnou otázku: "Jaký význam ve vzdělávání učitelů má praxe a její délka v rozvoji profesních kompetencí učitelů 1. stupně základní školy?" Cílem práce je představit a analyzovat efektivní způsoby rozvoje profesních kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ v kombinované formě studia. Konkretizovat význam praxe a její délky v rozvoji profesních kompetencí. Zpracovat konkrétní případy, tj. případy významnosti praxe a její délky v rozvoji profesních kompetencí učitelů 1. stupně ZŠ. S oporou o odbornou literaturu jsou v teoretické části vymezeny základní pojmy související s tématem práce: učitel, kompetence, klíčové kompetence, pedagogické znalosti a dovednosti, konstruktivistický přístup ve vzdělávání a způsoby profesního rozvoje učitelů. Pozornost je věnována teorii, praxi a jejímu postavení ve vzdělávání učitelů. Reflexe, kooperace a portfolio jsou zde uvedeny jako efektivní prostředky profesního rozvoje učitelů zabezpečující propojení teoretických znalostí a praktických zkušeností. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, data získaná pomocí rozhovoru byla uspořádána do případových studií. Následná analýza jednotlivých studií pomohla nalézt odpověď na výzkumnou otázku. Z výzkumu vyplývá,...
Odborné otázky Výtvarné výchovy pro elementaristy
Švandrlíková, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tato diplomová práce má převážně teoretickou povahu. Zabývá se výtvarnými otázkami, jak je předkládá vybraná odborná literatura, umělecká díla, internetové zdroje a empirická výzkumná sonda. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část tvoří kapitoly, které jsou výsledkem mapování tří vybraných oblastí - identity, prostoru a času. Praktická část je zaměřená na realizaci dvou výtvarných úkolů vycházejících z výtvarných otázek vybraných z teoretické části textu. Součástí textu je také úvaha, která se zabývá povahou oborového myšlení, jak je předkládané v prostudované literatuře, se zaměřením na učitelství 1. stupně ZŠ. KLÍČOVÁSLOVA oborový kontext, rešerše, výtvarná otázka, vzdělávání učitelů, 1. stupeň ZŠ ABSTRACT This graduation theses deals mainly with theoretical themes. It deals with issues of art selected from the selected literature, works of art, Internet resources and empirical research probe. This thesis consists of two parts, the theoretical and practical one. The theoretical part consists of chapters that result from the mapping of three selected areas - identity, space and time. The practical part is focused on realization of two creative tasks that are based on art issues selected from the theoretical part of the text. One part of the text is also a reflection...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.